• TEAMS

Onze teams zijn ingedeeld in de afdelingen:

Voetbal.nl
    Informatie per team staat op de app voetbal.nl. Vanwege de nieuwe privacy-wetgeving staan er geen aparte teampagina's meer op onze website.

Jeugdvoetbal
    Jeugdvoetballers, zowel jongens als meisjes, moeten bij NVC in een veilige en aantrekkelijke omgeving kunnen voetballen. Met plezier en op het niveau dat past bij hun kwaliteiten en beleving. DƔt is wat we willen!

Leeftijdsafdelingen
    De KNVB kent een verplichte indeling op leeftijd. De leeftijd zoals die op 1 januari van het betreffende kalenderjaar is, is bepalend voor de indeling in leeftijdcategorieƫn. Een speler mag wel in een hogere leeftijdgroep spelen. Voor het spelen in een lagere leeftijdgroep geeft de KNVB alleen in hoge uitzondering toestemming. Als je hierover vragen hebt, kun je die via de leider stellen.

Voetballen in clubverband bij NVC kan vanaf het moment dat een kind 4 jaar is geworden.

Arena-pupillen (4-6 jaar):
    Spelen op een klein veldje met "boarding", zonder buitenspelregel.

• Spelduur Arena-pupillen: 2 x 15 minuten.
    JO8 t/m JO10 (7-9 jaar)
    Spelen op een aangepast kwart veld (42,5m x 30m) 6 tegen 6 wedstrijden (incl. keeper) met pupillendoelen (5m x 2m). De wedstrijden staan onder leiding van een spelbegeleider die de spelers zoveel mogelijk de ruimte geeft het spel zelf te ontdekken. Tot en met de O10 leeftijdscategorie worden geen uitslagen en standen gepubliceerd. De KNVB houdt wel de uitslagen bij om teams op het juiste niveau in te delen.

• Spelduur JO8 en JO9: 2 x 20 minuten met time-out na 10 en 30 minuten en rust na 20 minuten.
    • Spelduur JO10: 2 x 25 minuten met time-out na 12,5 en 37,5 minuten en rust na 25 minuten.

Meer informatie over de spelvorm 6 tegen 6 is terug te vinden in de Infographic van de KNVB.

JO11 en JO12 (10-11 jaar)
    Spelen op een aangepast half veld (60m x 42,5m) 8 tegen 8 wedstrijden (incl. keeper) met pupillendoelen (5m x 2m).  De wedstrijden staan onder leiding van een pupillenscheidsrechter. Vanaf de O11 leeftijdscategorie publiceert de KNVB ook actief rangen en standen.

• Spelduur JO11 en JO12: 2 x 30 minuten met time-out na 15 en 45 minuten en rust na 30 minuten.
    Meer informatie over de spelvorm 8 tegen 8 is terug te vinden in de Infographic van de KNVB.

JO13 t/m JO19 (12-18 jaar):
    • JO13 (12 jaar): spelen op een heel veld, met buitenspelregel en een wedstrijd duurt 2 keer 30 minuten
    • JO14 en JO15 (13-14 jaar): spelen op een heel veld, met buitenspelregel en een wedstrijd duurt 2 keer 35 minuten
    • JO16 en JO17 (15-16 jaar): spelen op een heel veld, met buitenspelregel en een wedstrijd duurt 2 keer 40 minuten
    • JO18 en JO19 (17-18 jaar): spelen op een heel veld, met buitenspelregel en een wedstrijd duurt 2 keer 45 minuten

G-voetbal
    Bij NVC hebben we een florerende afdeling G-voetbal, voor kinderen van 5-17 jaar die in het gewone voetbal niet mee kunnen komen, maar wel zelfstandig mobiel zijn, zoals kinderen met een lichamelijke-, verstandelijke beperking of stoornis. Klik hier om ook op hun website te kijken.

Jeugdcommissie
    De jeugdcommissie bepaalt het aantal teams in iedere leeftijdsklasse op basis van het aantal leden van september van dat jaar. Zij bepalen ook de indeling van de teams voor het volgend seizoen, waarbij ook gekeken wordt naar ambitie, opkomst en kwaliteit van het spel. In mei publiceert de jeugdcommissie de voorlopige teamindeling, in september de definitieve indeling voor de periode tot de winterstop. Tijdens de winterstop zijn kleine aanpassingen mogelijk.

Lees meer over de nieuwe aanduidingen in het jeugdvoetbal op de KNVB-site.

• NVC Ledenwebshop